Home sweet home

på något konstigt vis kan jag inte dela upp inlägget,så allt sitter ihop, jobbigt att läsa, men de behöver ni ju inte göra, haha :)
känns ganska skönt ändå att vara hemma, men inte skulle jag ha tackat nej till någon vecka till ! Och att sova i min egna säng va väldigt uppskattat efter en väldigt lååååång hemresa, var nog det värsta jag varit med om på länge.

Måste lämna rummet vid 5 och bussen gick först kl 8, så vi satt i lobbyn i två timmar och väntade på att buffén skulle öppna (ja vi har bara ätit den här veckan, haha), kändes som en hel evighet. Sen vid 8 väntade en två timmar och tio minuters bussfärd till antalya flygplats, fyfan säger jag bara. Varmt, äckligt, obekvämt osv. Inge kul. Sen mådde man lite smått illa och var lite yr, trevligt värre att sitta och vänta på flyget i ytterligre någon timme. Och nu till de som var bland det värsta, flygresan hem. Jag led i 4 timmar, seriöst det var hemskt. Trött, illamående, trångt, obekvämt, ont i huvudet och skrikande bebisar fick tiden att gå så fruktansvärt långsamt. Och när vi skulle landa fick jag svin ont i örat, härla. klockan var bara typ 04:00 när vi var klara och båten gick 10 .. unde dom 6 timmarna försökte jag verkligen sova, men de gick inte ! Så jag fick lida i ännu några timmar. Sen var de bara två timmars båtfärd kvar och en halvtimme i bil, sen skulle jag äntligen vara HEMMA! På rörde jag mat för första gången på 15 timmar, så de satt ganska bra måste jag säga ! haha, och jag hade varit vaken i ett x antal timmar, humöret var förvånandssvärt ganska bra ändå! Okej det hä kanske inte låter så hemskt, men de var de verkligen, jag förstod verkligen inte hur jag klarade att flyga till Thailand i 12 timmar, när jag knappt klarade av 4 nu? Men nu ska jag sluta tycka synd om mig själv och sluta klaga!
Vecka har verkligen varit underbart bra ! så fruktansvärt skönt ! Hade lite otur med väderet i böjan av veckan, regn, och åska och mycket blixtrar. Men i slutet var de klarblå himmel och stålande sol, mycket skönt, så lite färg hann jag få. Har ju egentligen inte gjort så mycket annat än ätit, solat och simmat under veckan. Var på "hamam" en dag, någon form av turkisk massage/skrubb/bad, de var ganska skönt och en kul upplevelse. Sen var vi in till alanya och konakli centrum några gånger också, så lite shopping har det blivit. Bl.a ett par vita läder converse. Bilder lovar jag att kommer ! Tänkte göra bara bildinlägg sen när jag har fört över bilderna från andra datorn och fått bilder av elina. Men nu kan jag bjuda på en bild som jag har kvar i kameran.
Och nu mina vänner ska jag ladda ner musik, läsa alla olästa inlägg jag missat under de här dagarna och plugga på religions prov .. Och jag hade tänkt blogga igår med vårt internet hade fått ngt cp fel så de funkade inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0